Kullavikskyrkan

Välkommen till Kullavikskyrkan. En öppen kyrka med kärlek, glädje och plats för hela människan!

Onsdagar i Kullavikskyrkan

NYTT PÅ ONSDAGAR 🌾 Lovsångsmässa och kvällsfika. Läs mer här!

Läger

Häng med på ett härligt dagläger på påsklovet med kompisar, lek, sång, pyssel, god mat och utomhusvistelse. För barn födda 2011-2013.

Törnekronan - ett musikalsikt påskspel

Välkommen att uppleva påsken tillsammans med ungdomskören Pop till 13 med liveband i Kullavikskyrkan onsdag 27 mars kl. 18.30. Fri entré.

Café Bryggan i Kullavikskyrkan

Här kan du ta en kopp gott kaffe, en fika eller en lunch. Öppettider måndag & torsdag kl 10-16, tisdag kl 10-17.30, onsdag kl 13-16 och fredag kl 10-13.

Vardagsandakter

Kullavikskyrkans kyrkorum är öppet följande tider: Vardagar kl. 8.45-9.00. Torsdagar lunchandakt kl. 12. Tid för stillhet i kyrkorummet – se Café Bryggans öppettider. Välkommen att tända ljus, sitta ner, lyssna till lugn och avkopplande musik.

Kullavikskyrkan - fakta

Kullavikskyrkan invigdes av biskopen på Marie Bebådelsedag 1983. Den himmelsblå färgen dominerar i koret och drar spontant blickarna till sig med sitt vackra ljusinsläpp i taket.

Samtalsgrupper

Vi är många som längtar efter djupare samtal i en trygg och kravlös miljö. Att prata om livets stora och små händelser tillsammans med andra kan vara mycket givande. I Särö pastorat har vi erfarna samtalsledare och flera olika samtalsgrupper. Här är några som startar i vår.

Barn - Kullavik

Ungdom - Kullavik

Vuxen - Kullavik

Livets stora händelser

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i Guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Behöver du någon att prata med?

Om du behöver samtala med någon eller annat stöd så är du välkommen att höra av dig till våra präster, diakoner eller samtalsterapeuter. Samtalen kan ske över telefon.

Våra verksamheter

Vårterminen startar vecka 3 för de flesta verksamheterna. Vi har sportlov v.7. Kolla kalendariet en bit ner på förstasidan för aktuell info! ❤️

Kullavikskyrkan

Adress: Kyviks Äng 17, 429 30 Kullavik.

Pastorsexpedition Särö pastorat: Vallda kyrkbyväg 8, 434 90 Vallda.
Tel: 0300-32 35 50. Fax: 0300-204 25.
Mån-fre kl. 9.30-12, 13-16.
saro.pastorat@svenskakyrkan.se