Konfirmation - anmälan

Konfirmationen är en unik och viktig upplevelse fylld med skratt, allvar, utmaningar, vänskap och glädje. Välkommen att konfirmeras i Svenska kyrkan i Vallda, Släp och Kullavik! För dig född 2009.

Det handlar om livet!

Konfirmationen handlar om ditt liv och världen som du lever i. Vi pratar om livets stora och små frågor och upplever saker tillsammans. Genom konfirmationen hoppas vi kunna ge dig några goda redskap på vägen genom livet.

Med ”den gyllene regeln” i fokus tränar vi oss i att ifrågasätta värderingar och tankar och vi vågar tro på människans kraft, godhet och förmåga att förändra orättvisor. Vi diskuterar och funderar förstås samtidigt på vad Gud kan tänkas ha med allt detta att göra.

Hör av dig om du har särskilda önskemål eller behov så att vi kan försöka hitta ett bra alternativ för just dig. Det finns även ekonomiska medel att ansöka om vid behov (skriv ”diakoni” under särskilda önskemål i anmälan).

Vallda kyrka

Jonas Gustavsson församlingspedagog
E-post: jonas.gustavsson@svenskakyrkan.se

Släps kyrka

Tara Ullaeus pedagog
E-post: tara.ullaeus@svenskakyrkan.se

Kullavikskyrkan

Nathalie Tapper församlingspedagog
E-post: nathalie.tapper@svenskakyrkan.se

Anmäl dig till Konfa 23/24 via respektive länkar nedan.

1. VALLDA - Torsdagskonfa med valfritt skidläger

Vi träffas på torsdagar och funderar på livet, oss själva och den kristna tron tillsammans. Du kan välja mellan att åka på ett skidläger till Hemsedal (3500 kr) eller ha härliga äventyrsträffar utan övernattning på hemmaplan (0 kr).

Start: 14/9 kl 19.00 i Vallda kyrka. Ta med vårdnadshavare!
Träffar: Torsdagar kl. 16.15-18.15 från 21/9.
Skidläger i Hemsedal: 4-7/1 (valfritt och begränsat antal platser)
Äventyrsträffar på hemmaplan: 31/10 och 13/2.
Konfirmation: 18/5.

2. VALLDA - Sommarkonfa

Under tre härliga sommarveckor träffas vi, både i Vallda och på lägergård. Innan dess har vi förträffar och förläger. Vi spenderar mycket av tiden utomhus med
sport, aktiviteter och friluftsupplevelser.

Start: 23/11 kl 19 i Vallda kyrka. Ta med vårdnadshavare!
Förläger: 19-21/1.
Förträff: 4/2 kl. 11 och 28/4 kl. 11.
Sommarträffar: 17–20/6 och 2–5/7
Sommarläger 24-28/6.
Konfirmation: 6/7.
Det finns några få platser kvar, kontakta jonas.gustavsson@svenskakyrkan.se

3. SLÄP - Sommarkonfa

Vi börjar sommarlovet med läger, och sedan är vi på hemmaplan. På förmiddagarna närmar vi oss livets stora frågor genom samtal, skapande, musik och lek. På eftermiddagarna får du möjlighet att prova på olika sporter i samarbete med lokala sportklubbar.

Start: 3/12 kl. 11 i Släps kyrka. Ta med vårdnadshavare! Konfirmanderna stannar för lunch och undervisning till kl. 16.
Träffar: 24/6-5/7.
Läger: Förläger 15-17/3.
Sommarläger: 16-19/6.
Konfirmation: 7/7.

4. KULLAVIK - Torsdagskonfa med valfritt skidläger

Vi träffas på torsdagar och funderar på livet, oss själva och den kristna tron tillsammans. Du kan välja mellan att åka på ett skidläger till Hemsedal (3500 kr) eller ha härliga äventyrsträffar utan övernattning (0 kr).

Start: 21/9 kl. 18 i Kullavikskyrkan. Ta med vårdnadshavare!
Träffar: Torsdagar kl. 16-18.30 från 28/9.
Skidläger i Hemsedal: 4-7/1 (valfritt och begränsat antal platser).
Äventyrsträffar: 31/10 och 13/2.
Konfirmation: 18/5.

5. KULLAVIK - Sommarkonfa

Under tre veckor träffas vi, först några dagar i Kullavikskyrkan, sedan några dagar på lägergård och sedan återigen i Kullavikskyrkan. Innan dess har vi haft förträffar, förläger och annat tillsammans. Vi lär oss, leker och har det gött tillsammans!

Start: Inskrivning 30/11 kl 18.00 i Kullavikskyrkan. Ta med vårdnadshavare!
Förläger: 19-21/1.
Förträff: 22/5 på kvällen. 28/4.
Träffar: 17/6 - 5/7.
Läger: 24-28/6.
Konfirmation: 6/7.
Det finns några få platser kvar, kontakta nathalie.tapper@svenskakyrkan.se

Sagt om konfirmation

"Den bästa tiden i mitt liv!"
"Lägren var det bästa."
"Kul!!!"
"Man ser saker på ett nytt sätt och lär känna sig själv bättre."
"Roligt, intressant och lärorikt."
"Det bästa har varit att lära känna varandra och få umgås."
"En givande tid."
Jag gillade att ni lärde oss att det inte var så strikt som jag trodde”
"Jag har träffat nya människor och lärt mig mycket under tiden."
"Jag tycker verkligen du ska konfirmera dig, det var det roligaste jag gjort i mitt liv."

Särskild inriktning

Vill du konfirmeras på ett läger med särskild inriktning? Här hittar du information om olika alternativ i hela landet!

Extern integritetspolicy

För oss inom Svenska kyrkan är det viktigt att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi hanterar dina personuppgifter. Vi skyddar den information som du anförtror oss med, samt följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet.