Foto: Sara Andersson

Margretelund - församlingsexpedition

Här finns flera lokaler samt ett andaktsrum som används regelbundet.

Lokaler på Margretelund som Stora salen och Lilla salen samt Stora köket och Lilla köket. Dessa lokaler går bra att boka för bland annat minnesstund och dopkaffe. Kontakta församlingsexpeditionen vid intresse. Var från begynnelsen ett Kaptens boställe. Nuvarande är byggt 1970.

Vägbeskrivning

Ligger i anslutning till Öjeby kyrka

Affärsgatan 17, 943 31 Öjebyn

Växel: 0911-27 40 00

information om lokalerna

I Margretelunds stora sal får högst 110 personer samtidigt.
I Margretelunds lilla sal får högst 40 personer samtidigt.
Detta av brandsäkerhetsskäl.

Interiör

Stora salen Foto: Maria Fäldt
Sällskapsrummet Foto: Magnus Borg
Stora köket, Margretelund. Foto: Magnus Borg
Någon sitter vid ett skrivbord bakom en datorskärm och knappar på ett tangentbord.

Kontakta oss

Vi hjälper dig med bokning av dop, vigsel och begravning, hyra av lokaler, boka, telegram, kyrkogårdsärenden med mera.

Bokning

Livet är fullt av stora händelser. Dop, bröllop och begravning är några av dem. Församlingsexpeditionen hjälper till med att boka tid och plats utifrån era önskemål. Du kan även fylla i vårt formulär.

Minnestelegram

Om du vill ha hjälp att ordna ett minnestelegram går det bra att ringa till församlingsexpeditionen så hjälper vi dig: 0911-27 40 00.
Om du vill skicka ett minnestelegram är adressen:
Piteå församling, Nygatan 23, 941 31 Piteå

Adressen gäller alla minnestelegram, oavsett i vilket kapell eller kyrka begravning sker.