Församlingsexpeditionen, Kyrkcenter
Foto: Magnus Borg

Kyrkcenter - församlingsexpedition

Kyrkcenter byggdes 1973 och ligger i anslutning till Piteå kyrka. Här finns församlingsexpeditionen.

Kyrkcenter används både till församlingens verksamheter och andra organisationer. Det går bra att boka olika lokaler på Kyrkcenter för olika ändamål. Stora salen används ofta för minnesstunder och dopkaffe. I anslutning till Stora salen finns ett nyrenoverat kök.

information om lokalerna

I Stora salen i Kyrkcenter får högst 130 personer vistas samtidigt, av brandsäkerhetsskäl.

Måndag - fredag kl. 08.00-16.00
(lunchstängt 12.00-13.00).
Ring expeditionen på: 0911-27 40 80.

Vägbeskrivning

Ligger mitt i Piteå stad vid Piteå kyrka.
Adress: Nygatan 23.

Köket i Kyrkcenter
Köket i Kyrkcenter Foto: Magnus Borg
Kaffekokare
Köket i Kyrkcenter Foto: Magnus Borg
Någon sitter vid ett skrivbord bakom en datorskärm och knappar på ett tangentbord.

Kontakta oss

Vi hjälper dig med bokning av dop, vigsel och begravning, hyra av lokaler, boka, telegram, kyrkogårdsärenden med mera.

Bokning

Livet är fullt av stora händelser. Dop, bröllop och begravning är några av dem. Församlingsexpeditionen hjälper till med att boka tid och plats utifrån era önskemål. Du kan även fylla i vårt formulär.

Minnestelegram

Om du vill ha hjälp att ordna ett minnestelegram går det bra att ringa till församlingsexpeditionen så hjälper vi dig: 0911-27 40 00.
Om du vill skicka ett minnestelegram är adressen:
Piteå församling, Nygatan 23, 941 31 Piteå

Adressen gäller alla minnestelegram, oavsett i vilket kapell eller kyrka begravning sker.