Några tonårstjejer sitter på en hustrappa.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Ung i kyrkan

Svettas i en sporthall, prata ut om respekt och relationer eller bara hitta ett skönt häng för fredagskvällen. Det finns bredd i Piteå församlings aktiviteter för unga Piteåbor. Kanske finns någonting för just dig.

TGIF – Thank God It’s Friday!

Fredagar kl. 19.00-22.00, Infjärdens kyrka.
En plats att hänga på för dig som går i sjuan och uppåt! Varje fredag träffas vi i Infjärdens kyrka och hittar på någonting kul tillsammans. Start 15/9.
Kontakt: Veronica Wiklund, 0911-27 40 53

Innebandy

Söndagar kl. 20.00-22.00.
En grupp i blandande åldrar som träffas för att avsluta veckorna tillsammans med innebandy. Vi spelar tre mot tre. Alla varmt välkomna. Start 3/9.
Plats: Gymnastikhallen på Munksunds skola
Kontakt: Nils Nordenstorm, 0911-27 41 08

Mosaik

Onsdagar kl. 18.30-20.30.
Mångfald och samhörighet i kyrkan. En öppen grupp för ungdomar med behov av särskilt stöd. Rullande program på tema då vi pratar om viktiga frågor.
Vi grillar, spelar spel, ser film, sjunger, pysslar och ibland åker vi på läger.
Start 23/8.
Plats: EFS-kyrkan/Kyrkcenter
Kontakt: Peter Werner, 0911-27 41 15

Konfirmation, ett äventyr - anmäl dig i september!

Den 18 september - 27 september kan du anmäla dig till konfirmation - ett roligt äventyr och en viktig händelse. Här finns information om konfa för dig som går i årskurs 8.

Om tro

Om tro är ett Instagram- och Tiktokkonto som startades med och för unga vuxna i Piteå kommun, där frågor om tro och liv lyfts.

Tilltro

Tilltro är konfirmation för dig som är i gymnasieålder. För dig som kanske funderar över ditt liv, över vem du är, den kristna tron, och världen vi lever i. De tre första tillfällena är öppna för alla som vill prova på!

Klicka på knappen om du behöver lämna sidan snabbt. Då hamnar du på Google istället.

Läs mer om lämna-knappen.