Barn och familj

Pyssel, lek, sång och praktiskt lärande! Allt ryms i Piteå församlings stora utbud för barn och familj där både utbildade pedagoger och frivilliga krafter hjälps åt att skapa mötesplatser där kreativiteten spirar. Välkommen!

Macka vid elden

Ung som gammal, kom som du är. Här finns plats för samtal och gemenskap, vi bjuder på mackor och någonting att dricka. Öppen eld, bänkar och trevliga samtal. Varmt välkommen!

Två barn sitter och pysslar.

Himlakul

En plats att hänga på för dig som går förskoleklass till årskus 3. Vi träffas pysslar, leker och har skoj tillsammans.

Messy church

Välkommen till en familjekväll med mat och gemenskap. Vi träffas i Furubergskyrkan och Infjärdens kyrka. Här kan du läsa mer.

Ett litet barn med ryggsäck sitter på en stock i skogen och tittar upp i träden genom en kikare.

Scouter: Var redo! - Alltid redo!

Vill du upptäcka och lära dig nya saker - om naturen, världen och dig själv? Då är scouterna för dig. Vi leker och lär, utmanas och utvecklas, löser problem och lär känna nya kompisar.

Liten och Stor

Mötesplats för föräldralediga hittar du på tre ställen i församlingen. Det är en mötesplats för barn 0-6 år tillsammans med förälder eller annan vuxen. Vi leker, pratar, pysslar, har sångsamling och fikar.

Hjälp Smulan hitta sina kompisar!

Kyrkråttan Smulan behöver hjälp att hitta sina vänner. Upptäck Öjeby kyrkstad i sommar! En levande kulturskatt för alla åldrar. Kartor finns på plats från 12/6.

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan.

Barnkörer och ungdomskör

Här finner du tider för församlingens barn- och undomskörer. Kom och sjung! Kostnadsfritt att delta.

Macka vid elden

Ung som gammal, kom som du är. Här finns plats för samtal och gemenskap kring elden. Vi bjuder på macka och någonting att dricka.

Macka vid elden | Öjebyn, utanför Margretelund

• Onsdagar kl. 14.00-15.30
    Utanför Margretelund Öjebyn
    Kontakt: Charlotte Dahlbäck, 0911-2704027

Macka vid elden | Piteå, vid Piteå kyrka

• Torsdagar kl 14.30-15.30
    Plats: Utanför Piteå kyrka, mitt emot Christinaskolan.
    Kontakt: Peter Werner, 0911-27 41 15

Skolverksamhet

Församlingen har ett väl utarbetat program som vi erbjuder förskolan och grundskolan. Programmet knyter an till skolans läroplan.

• Kontakt: Carina Engman, 0911-27 40 30