Furubergskyrkan

Furubergskyrkan är en samarbetskyrka mellan Piteå församling och föreningen EFS Furubergskyrkan. Kyrkan byggdes 1976.

Foto: Sara Andersson

Vägbeskrivning

Furubergskyrkan ligger vid Pitholmsskolan på Furubergsvägen, Munksund.

Furubergsvägen 20, 941 39 Piteå

Bokning av lokaler:

Kristina Ekman, 070-271 28 87
Inga-May Jonsson, 070-533 74 75

Bokning av dop, vigsel och begravning:

Växel: 0911-27 40 00

Verksamheten vid Furubergskyrkan

Furubergskyrkan ligger i Munksund ca 3 km från centrala Piteå, inom distriktet finns både hyreshus och villor. Kyrkan ligger nära en grundskola och en sporthall.

Verksamheten drivs tillsammans av Piteå församling och EFS Furubergskyrkan sedan 2007, vilket innebär att all verksamhet är gemensam. Ett samarbetsråd med representanter för Piteå församling och EFS Furubergskyrkan ansvarar för samarbetskyrkans verksamhet och är parternas gemensamma styrnings-, samråds- och remissorgan. En verksamhetskommitté med representanter för Piteå församling och EFS Furubergskyrkan svarar för verksamhetsplanering.

interiör

Foto: Magnus Borg