Anteckningsbok
Foto: Gustaf Hellsing/IKON

Lediga tjänster i Piteå församling

På den här sidan annonserar församlingen aktuella tjänster.

Kanslichef till Piteå församling 100%

Tycker du om att ha en stor variation på dina arbetsuppgifter och att sätta dig in i nya sammanhang? Tycker du om att ha en bred palett av mänskliga kontakter? Då kan du vara rätt person för jobbet som kanslichef hos oss.

Närbild på någon som spelar orgel.

Kyrkomusiker till Piteå församling

Vi söker dig som vill vara med och utveckla det goda arbetet i Piteå församling. Här finns ett rikt musikliv och en stor körverksamhet med bredd i åldrar och svårighetsgrad.

Om Piteå församling

Från de täta skogarna till den vidsträckta skärgården ligger Piteå församling, en församling i Luleå stift, med drygt 20 000 medlemmar och över 50 anställda. I församlingen ingår fem kyrkor varav två är samarbetskyrkor med EFS, tillhörande församlingshem och tre begravningskapell. Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för sex kyrkogårdar.

Piteå församlings verksamhet

Goda kontakter och samarbeten med både skola och övriga samhället präglar verksamheten till stor del. Församlingen har ett omfattande diakonalt arbete, en stor barn- och ungdomsverksamhet och en etablerad volontärverksamhet. Församlingen driver utöver detta även mångkulturella mötesplatser med bland annat svenska för invandrare. Piteå församling vill vara en församling i utveckling i ett föränderligt samhälle.

Ledord för Piteå församling

Ledord för all verksamhet är kärnvärdena närvaro, öppenhet och hopp. Församlingens inriktningsmål är ökad samverkan med övriga samhällsaktörer, ökad delaktighet och stimulering till ideella insatser samt att allt arbete ska präglas av tillgänglighet och utveckling.

Om du vill veta mer om Piteå kommun hänvisar vi till www.pitea.se

En kyrkoorganist använder orgelns fotpedaler.

Lediga jobb i församlingar, pastorat och stift i Sverige

På församlingarnas webbplatser finns lediga jobb inom yrken som bland annat präst, diakon och församlingspedagog.

Lediga jobb i Luleå stift

Skottkärra fylld med höstlöv framför vit kyrka.

Präst, diakon och andra yrken och titlar i kyrkan

Präst, prost, diakon, kyrkomusiker eller komminister. Läs om vilka uppgifter personerna med de olika titlarna i kyrkan har.