Omsorgsarbete i världen

Etiopien

Kirkos församling i Etiopien är vår vänförsamling. Den tillhör den starkt växande Mekane Yesos kyrkan.

Ett vattenprojekt!

Glada nyheter! Vatten flödar i en av Tanzanias torraste byar!

Tanzania

En av världens snabbaste kyrkor hittar man i Tanzania. Under fem år tjänade Anders-Petter Sjödin, präst i Öjersjö, och hans fru Pamela Sjödin Campbell där som missionärer. Relationen med Tanzania lever vidare.

Internationella gruppen

Vill du vara med i internationella gruppen? En möjlighet att träffas och värna om internationellt arbete.

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Svenska kyrkan i utlandet

Svenska kyrkan i utlandet finns för dig som är turist, utbytesstudent, au-pair, arbetar utomlands eller av någon annan anledning vistas i ett annat land. Att få möjlighet att umgås och göra aktiviteter på svenska betyder mycket för många.