Östhjälpen

Föreningen Östhjälpen har som mål är att ge stöd och hjälp till människor i nöd. De driver en second hand-butik i Jonsered.

Den största insatsen är Camin Aurora, hemmet för multihandikappade barn vid Hateg, Transsylvanien i västra Rumänien.

Hemmet Aurora har Östhjälpen byggt med frivilliga människor och drivit sedan 1993. Föreningen hjälper även barn från fattiga familjer. Genom Östhjälpen har även sjukhus och skolor fått utrustning.

Föreningen driver en Second hand-butik i Jonsered där alla intäkter går direkt till hjälpinsatser.

Svenska kyrkan i Partille stöder denna verksamhet bl.a. genom att ta upp kollekter till Östhjälpen.

Läs mer på Östhjälpens hemsida där du hittar öppettider för inlämning till Second handbutiken och när du kan komma dit och handla.