Våra kyrkor och kapell

Plats för sorg och glädje, för små och stora. Närhet till varandra och Gud. Här kan du läsa mer om våra kyrkor och kapell.

Församlingsinstruktion

Församlingsinstruktionen är ett övergripande dokument som berättar om grundsyn, identitet, sammanhang och riktning för Svenska kyrkan i Partille.

Välkommen som medlem!

Du är välkommen att bli en del av Svenska kyrkan och vår gemenskap oavsett vem du är. Här finns en plats för dig.

Jobba hos oss -lediga tjänster

Att jobba i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något man tror på, och ofta arbetar du med människor på olika sätt. Här kan du läsa mer om lediga tjänster i Svenska kyrkan i Partille.

Maria Hägglund och Tina Ferm

Kontakta expeditionen

Välkommen att ringa eller skicka e-post. Vi svarar på frågor om dop, bröllop, begravningar, lokalbokningar mm.

Personal

Söker du någon i personalen? Här hittar du kontaktuppgifter till alla som jobbar inom Svenska kyrkan i Partille.

Medarbetarintervjuer

"Möt..." är en serie intervjuer med människor som jobbar i Svenska kyrkan i Partille, där de berättar om sig själva och sitt yrke.

Styrning och ledning

Vilka är de förtroendevalda, och hur ser organisationen ut i Svenska kyrkan i Partille? Vem tar besluten? Här hittar du mer om vilka som bestämmer i kyrkan.

Östhjälpen

Föreningen Östhjälpen har som mål är att ge stöd och hjälp till människor i nöd. De driver en second hand-butik i Jonsered.

En tjej sjunger solo framför en ungdomskör.

Svenska kyrkan i siffror

Svenska kyrkan har 5,5 miljoner medlemmar. Här finns statistik för kyrkans medlemsutveckling och för kyrkans verksamhet.

Personuppgifter - GDPR

Dataskyddsförordningen syftar till att stärka skyddet för den enskilda individen vid behandling av personuppgifter.

Om Svenska kyrkan i Partille

Partille ligger öster om Göteborg. I Partille bor närmre 40 000 personer, och av dem är drygt 21 000 medlemmar i Svenska kyrkan. Svenska kyrkan i Partille består av tre församlingar som tillsammans bildar Partille pastorat, vilket omfattar hela Partille kommun.

Partille församling │Partille kyrka och Jonsereds kyrka
Furulunds församling │Furulundskyrkan och Öjersjökyrkan