Styrning och ledning

Vilka är de förtroendevalda, och hur ser organisationen ut i Svenska kyrkan i Partille? Vem tar besluten? Här hittar du mer om vilka som bestämmer i kyrkan.

Församlingsinstruktion för Partille pastorat

Församlingsinstruktionen är ett övergripande dokument som berättar om grundsyn, identitet, sammanhang och riktning för Svenska kyrkan i Partille.

Välkommen som medlem

Du är välkommen att bli en del av Svenska kyrkan och vår gemenskap oavsett vem du är. Här finns en plats för dig.

Maria Hägglund och Tina Ferm

Kontakt • Expedition

Välkommen att ringa eller skicka e-post. Vi svarar på frågor om dop, bröllop, begravningar, lokalbokningar mm.

Våra kyrkor och kapell

Plats för sorg och glädje, för sång & musik, för små & stora. Närhet till varandra och Gud.

En tjej sjunger solo framför en ungdomskör.

Svenska kyrkan i siffror

Svenska kyrkan har 5,5 miljoner medlemmar. Här finns statistik för kyrkans medlemsutveckling och för kyrkans verksamhet.

Personal

Söker du någon i personalen? Här hittar du kontaktuppgifter till alla som jobbar inom Svenska kyrkan i Partille.

Medarbetarintervjuer

"Möt..." är en serie intervjuer med människor som jobbar i Svenska kyrkan i Partille, där de berättar om sig själva och sitt yrke.

Valresultat

Valresultat från kyrkovalet 2021, information om vad som händer efter kyrkovalet och mandatfördelningen.

Personuppgifter - GDPR

Dataskyddsförordningen syftar till att stärka skyddet för den enskilda individen vid behandling av personuppgifter.

Om Svenska kyrkan i Partille

Partille ligger öster om Göteborg. I Partille bor närmre 40 000 personer, och av dem är drygt 21 000 medlemmar i Svenska kyrkan. Svenska kyrkan i Partille består av tre församlingar som tillsammans bildar Partille pastorat, vilket omfattar hela Partille kommun.

Partille församling │Partille kyrka och Jonsereds kyrka
Furulunds församling │Furulundskyrkan och Öjersjökyrkan