Foto: Helena Sandström

Musik i Sankt Pauli

”… tala till varandra med psalmer och hymner och andlig sång. Sjung och spela för Herren av hela ert hjärta…” I Sankt Pauli församling finns ett rikt musikliv med musikgudstjänster och lunchmusik.

Välkommen att ta del av musiklivet i Pauli!

Onsdagar varannan vecka kl 12.00 Middagsbön med lunchmusik
Söndagkvällar kl 18 Musikgudstjänster och konserter.

Alla musikgudstjänster streamas och sänds här .

Vi tar inte betalt för något av musikutbudet i Sankt Pauli, men var gärna med och stötta Networks arbete bland romer i Arad, Rumänien
Swish 123 209 65 43 (mottagare Musikverksamheten)

En valborgseld brinner.

Fira valborg med härlig vårsång!

På valborgsmässoafton 30/4 sprider sångare från Svenska kyrkans körer vårstämning vid Härlanda tjärn. Kl 17 inleds firandet, då Härlanda församlings barnkörer sjunger. Ca kl 20 tänds elden ackompanjerade av projektkören i pastoratet. Vill du gå dit i sällskap kan du komma till Frivilligcentralen Knuten (Råstensgatan 4) så promenerar vi dit tillsammans. Valborgsfirandet arrangeras av Göteborgs stad.

Musikgudstjänst: Bliv kvar hos mig 28/4

Bibelläsningar varvade med musik av Palestrina, Gjeilo, Byrd, Anerio, Rheinberger m fl ger återblick på påskens händelser. Sankt Pauli vokalensemble under ledning av Inese P Johansson. Björn Larsson, präst.

Vårens övriga musikgudstjänster 18.00 (om ej annat anges)

14/4 Piano/Orgelafton
Mikael Holmlund framför romantisk pianomusik inramat av orgelmusik av Johann Sebastian Bach.

28/4 Bliv kvar hos oss
Körmusik i påsktid med Sankt Pauli vokalensemble under ledning av Inese P Johansson.

12/5 Vårsoaré i Pauligården
Kören VOiCES tillsammans med projektanslutna sångare sjunger in våren med våra allra mest klassiska och några mindre vanliga vårsånger.
Vill du vara med och sjunga? Kontakta körledare Jens Helander.
Repetitioner mån 22/4, 29/4, 6/5 kl. 18.30–21 i Sankt Pauligården vid Redbergsplatsen. Ett framträdande vid Valborgsfirande vid Härlanda tjärn på kvällen den 30/4 och ett genrep den 11/5 kl. 15 ingår också i projektet.

26/5 Rhapsody in blue
Johan Möller Lekemo, piano, framför Gershwins jazziga pianokonsert tillsammans med Mikael Holmlund vid orgeln.

16/6 Pianoafton
Besök av den kanadensiske pianisten Marc Pierre Toth som bjuder på pianomusik av de stora mästarna.

23/6 Orgel och pianoduett
Organisten Michal Wodrowski improviserar och spelar utdrag ur pianokonserter tillsammans med Mikael Holmlund vid flygeln.

Lunchmusik i vår

6/3 Orgelsonat nr 6 - Alexandre Guilmant. Mikael Holmlund vid orgeln.

20/3 Pianomusik med Henrik Kilhamn vid flygeln.

3/4 Peter Johansson, gitarr.

17/4 Vokaltrio med folkmusik, visor och koraler.

1/5 Orgelsonat nr 7 - Alexandre Guilmant. Mikael Holmlund vid orgeln.

15/5 Ingmari Dalin och Susanne Pettersson sjunger ackompanjerad av Mikael Holmlund.

29/5 John Elenius, gitarr.

12/6 Orgelsonat nr 8- Alexandre Guilmant. Mikael Holmlund vid orgeln.

Digitalt nyhetsbrev om musiken

Nyhetsbrev om musiken

Vill du prenumerera på vårt digitala nyhetsbrev? Anmäl dig här!

Nyfiken på att sjunga själv? Hitta en kör som passar dig:

Körer i Sankt Pauli

Nyfiken på att sjunga i kör? I Sankt Pauli församling finns ett brett utbud av körer och musikgrupper, från rytmik och barnkörer till körer för vuxna.

Vi som arbetar med musik i Sankt Pauli församling: