Foto: Alex & Martin/ IKON

Verksamheter

Vi vill vara nära glädjen, nära sorgen, nära livets Gud. Svenska kyrkan vill vara öppen för eftertanke, stillhet och samtal kring liv, tro och tvivel. Svenska kyrkan vill inspirera till framtidstro i både ljusa och mörka stunder.

Må din väg gå dig till mötes och må vinden vara din vän och må solen värma din kind och må regnet vattna själens jord och tills vi möts igen må Gud hålla din i sin hand

SvPs 730

Körer och musik

Att sjunga är både roligt och hälsosamt. Glädje åt både utövare och åhörare! Vi har många olika körer som erbjuder körsång för nästan alla behov och alla åldrar. Kom och var med i någon av våra körer och i vår gemenskap!

Handdockan Bibbi, barnledaren Julia och kantor Helen som spelar dragspel pratar med ett litet barn utomhus en sommardag

Barn och unga

Vi har öppna grupper för små barn med vuxet sällskap och grupper för lite större barn, varav några med inriktning på skapande eller musik/sång. Alla grupper utom Kyrkis kräver anmälan. Du hittar anmälan under respektive grupp.

Livets högtider BOKA HÄR

Våra liv förändras ständigt och vi får uppleva både glädje och sorg. Här på dessa sidor kan du få information om de fyra högtider dop-vigsel-konfirmation-begravning inom Svenska kyrkan som högtidlighåller några av de största förändringarna i en människas liv.

En person hjälper någon att sticka.

Flyktingar och asylsökande

Vi arbetar med människan i centrum för att alla ska ha en dräglig vardag. Genom olika sammankomster och mötesplatser vill vi stärka människor som kommit till vårt område.I våra församlingar finns ett stort antal asylsökande/flyktingar med olika språkbakgrund.

Hjärta på himmel

Diakoni

Svenska kyrkans sociala arbete kallas diakoni. Genom delaktighet, respekt och ömsesidig solidaritet är det kyrkans uppdrag att möta människor i utsatta livssituationer.

Ibland är livet besvärligt

Behöver du någon att prata med? Du är alltid välkommen att kontakta diakon eller präst för personliga samtal.