Handdockan Bibbi, barnledaren Julia och kantor Helen som spelar dragspel pratar med ett litet barn utomhus en sommardag
Foto: Mikaela Lindholm

Barn och unga

Vi har öppna grupper för små barn med vuxet sällskap och grupper för lite större barn, varav några med inriktning på skapande eller musik/sång.

Kyrkis

Kyrkis är för dig från 0-5 år och tillsammans med vuxen. Vi har en sångstund med upplevelser, lek, fika och pyssel för de som vill. På grund av renovering håller just nu kyrkis till i Borgholms församlingshem men i vanliga fall träffas vi i Gärdslösa församlingshem.

Närbild på medlemmar i en barnkör som sjunger i en kyrka.

Ceciliakören

Kören riktar sig till dig som är mellan 9-12 år. Vi övar i Högby kyrka och ibland är vi med på gudstjänster.

Mikaelikören

Mikaelikören är ett glatt gäng som träffas efter skolan (år F-2), fikar och sjunger i församlingshemmet och ibland är vi med på gudstjänster i kyrkorna.

Några flickor står bredvid varandra framme i koret i en kyrka och sjunger glatt.

Barnkören i Rälla

Vi lär oss om musik och körsång på ett lekfullt sätt och medverkar ibland vid församlingens gudstjänster.

Konfirmation

Ska du, eller någon du känner, börja i åttan (eller nian) i höst? Funderar du också på varför det händer onda saker i världen? Eller om du alltid kan vara dig själv? Vad ska du bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. ANMÄL DIG TILL HÖSTENS KONFALÄSNING HÄR!

TERMINSTIDER OCH LOV

Vi följer i regel skolans terminstider och lov. Håll utkik i kalendern på vår webbsida eller kontakta någon av ledarna i just den gruppen du är intresserad av.