Kyrkor och församlingshem

I norra Ölands pastorat finns 16 kyrkor och ett kapell. Intill många av kyrkorna finns även församlingshem

Kyrkor

Den här sidan är under uppbyggnad

Församlingshemmet Högby

Församlingshem

Församlingshemmen går bra att låna/ hyra när du behöver en lokal för dopkalas, minnesstund eller annat evenemang. Eller om du behöver hyra en lokal för föredrag eller konferens?

Så här skyddar vi dina personuppgifter om du BOKAR EN LOKAL HOS OSS

För att avtalet om bokning av lokal ska kunna ingås behöver vi behandla ditt namn, personnummer, telefonnummer samt eventuell mailadress. Vi använder uppgifterna för att kunna administrera alla lokalbokningar samt för att kunna komma i kontakt med dig vid behov. Uppgifterna kommer att raderas en månad efter att lokalen lämnats alternativt nyckeln återlämnats.

Du har enligt dataskyddsförordningen rätt att utan kostnad få ett utdrag av de personuppgifter som vi behandlar om dig samt information om hur vi behandlar dem, under förutsättning att du kan bevisa din identitet. Vill du få ut dina personuppgifter i Excel-format går det också bra.

Du har även rätt att begära rättelse eller komplettering av de personuppgifter som vi behandlar om dig. Under tiden vi kontrollerar om uppgifterna är korrekta kan du begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas, vilket innebär att de endast får lagras av oss tills vidare.

Om du anser att vår behandling av dina personuppgifter är olaglig eller inte sker på ett korrekt sätt har du en rätt att inge ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten.

Vid frågor om vår behandling av dina personuppgifter kan du höra av dig till oss.

En helt ny webbplats

25 april 2016 fick svenskakyrkan.se ett nytt utseende. Innehållet är anpassat för användaren och bakom kulisserna finns en stabil grund att stå på inför framtiden.

Vår gamla webbplats var i stort behov av en översyn, och efter ett enormt jobb av alla redaktörer runt om i landet kan vi nu stolt visa upp en ny plattform att bygga vidare på.

DINA BEHOV STYR

Nya svenskakyrkan.se är en modern webbplats inriktad på dina behov och önskemål. Du kan se sidan lika bra på din telefon som i din dator. Framöver vill vi att du ska kunna göra mycket mer än tidigare på webben.

DET ÄR INTE KLART ÄN

En del material finns fortfarande inte på plats. Sökfunktionen ska bli mycket bättre. Några länkar har slutat fungera. Mycket kan hända när man bygger om en av Sveriges största webbplatser.

VI BEHÖVER DIG

Hjälp oss att göra svenskakyrkan.se till den webbplats du vill ha. Vi tar tacksamt emot åsikter, önskemål och felrapporter till norra.oland.pastorat@svenskakyrkan.se

Tack för ditt stöd!