Högmässa

Det firas gudstjänst i Margaretakyrkan varje söndag kl 11.00.

Gudstjänsten är församlingens centrum och utgör navet i alla mötesplatser. Gudstjänsten firas inför Guds ansikte och i gemenskap med församlingen. Med bön, lovsång, ord och tystnad får vi möta varandra och Gud.

På söndagar firas högmässa i Svenska Margaretakyrkan kl. 11.00. Efter gudstjänsten serveras det kyrkkaffe i Stora salen.

Vid ingången till kyrkan finns det leksaker, böcker och ritmaterial för dig som vill ha något att pyssla med i bänken. Om du får spring i benen under gudstjänsten finns Mariakapellet längst bak i kyrkan där du kan leka, läsa eller rita.
Det finns också kyrkmöss som du kan leta efter i kyrkan. Om du letar noga hittar du kyrkmöss både högt och lågt.

Kyrkskjuts
För dig som har svårt att ta dig till Margaretakyrkan på egen hand finns möjlighet att åka kyrkskjuts. Hör av dig till kyrkans expedition om du vill åka med kyrkbussen. Du får gärna ge en liten gåva som tack för skjutsen.

Vill du ha en uppgift eller bidra med något särskilt i gudstjänsterna? Läs mer här om att vara kyrkvärd, om att hjälpa till med kyrkkaffet och om att vara barnkyrkvärd.
Vill du veta mer om gudstjänstlivet eller har du några frågor? Kontakta kyrkoherde Per Anders.