Foto: Ben Kerckx/pixabay

Familj

Det är kul att kunna hitta på någonting tillsammans, både barn och vuxna. Det finns flera möjligheter i Margaretakyrkan.

Välkommen till världen

Varje litet barn som föds är ett av livets vidunderliga mirakel. Svenska kyrkan i Norge vill vara med och hälsa detta lilla liv välkommen till världen med en gåva.

Dop

Dopet är ett löfte om att Gud alltid är med. Det är också ett tillfälle att fira ett nytt liv tillsammans med släktingar och vänner.

Nattvard barn

Familjegudstjänst

Under året firas flera gudstjänster med fokus på barn och familj.

Babycafé

Välkommen till mötesplatsen för bebisar, småbarn och vuxna. Vi träffas för att leka, sjunga, umgås, dela erfarenheter och lära känna varandra.

Familjelördag

Några lördagar varje månad är det Familjelördag i Margaretakyrkan, ett tillfälle för hela familjen att möta andra.

Barnkör

Tre lekfulla körer för alla barn som gillar att sjunga.

Lördagscafé

Ditt svenska vardagsrum i Margaretakyrkan i Oslo är öppet några lördagar per termin kl 10.00-13.00.

Bli barnkyrkvärd i kyrkan!

Hur bär jag lättast ett ljus? Hur känns det att läsa en text i en mikrofon? Behöver jag ha särskilda kläder som kyrkvärd?