En man i rosa skjorta spelar tvärflöjt. En blå fågel sitter på en gren bredvid.
Foto: Stina Löfgren

Sorg

När du drabbas av sorg har du möjlighet att samtal och möta andra i samma situation, där du kan dela dina upplevelser.

Leva vidare-grupp

Varje termin erbjuder Svenska kyrkan Mölndal en Leva vidare-grupp för dig som har förlorat en närstående. Hör gärna av dig om du vill veta mer. Onsdagar kl. 10.00-11:30. Anmälan.

Att förlora någon anhörig

Det är svårt att förlora en anhörig eller nära vän. Oavsett om den är ung eller äldre. Tre personer delar här med sig av sina erfarenheter.

På en klippa vid havet har en grupp personer slagit sig ner för att se på solnedgången.

Samtalsgrupp om sorg vid suicid

Samtalsgrupp om sorg efter att din närstående tagit sitt liv. Gruppen träffas vid sex tillfällen. Gruppen ordnas av sjukhusskyrkan och startar regelbundet under året.

Första hjälpen vid sorg

Ingen människa ska behöva vara ensam i sin sorg. Därför har vi samlat tankar och konkreta tips som gör det lite lättare för oss som medmänniskor att finnas där för någon som sörjer.

En vuxen håller en ungdoms händer i sina.

Samtalsstöd Ungdomar

Samtalsstöd för ungdomar. Fågelbergskyrkan, Östra Falkgatan 9. Onsdagar 15.30, 16.30 och 17.30. Samtalen är för dig mellan 13-19 år och är kostnadsfritt. Ring och boka.