Foto: Alex & Martin IKON

Ekonomiskt och socialt stöd

Onsdagar Fässbergs församlingshem, Terrakottagatan 3B. Tid: 9.30-11.30. För att få komma till klädutdelningen krävs det tidsbokning.

Vi erbjuder socialt och i vissa fall ekonomiskt stöd för dig som bor eller vistas i Mölndal.

Välkommen att besöka vår Drop-in mottagning för socialt stöd på onsdagar i Fässbergs församlingshem, Terrakottagatan 3B.

Mottagningen är gemensam för Fässbergs, Kållereds och Stensjöns församlingar. Ladda ner pdf om mottagningen här (info även på eng, de, es, fr, farsi och arabiska).

Har du inte möjlighet att komma till vår drop-in mottagning så kontakta oss.

Behöver du kläder? Vi har second-hand kläder du kan få kostnadsfritt. Du behöver boka tid på molndals.diakoni@svenskakyrkan.se
Ansvarig: Hanna Esping Östlin

Kyrkans SOS

Kyrkans SOS är en fristående ideell organisation som erbjuder kris- och samtalsjour. Du kan ringa SOS-telefonen eller skriva till SOS-brevlådan. Du får vara anonym. För dig mellan 12 och 25 år finns Nätvandrarchatten.