Föreläsningar

Vill Du ta del av andra människors livsresor, samtala om livet i stort och smått – välkommen till våra föreläsningskvällar!

Tidigare föreläsare :

Klas Parknäs, konstnär från Göteborg höll föreläsning och workshop under temat ”Källan till konsten”
Olle Carlsson
kyrkoherde i Katarina församling Stockholm och författare till bl a "Kristendom för ateister"
Ted Harris
präst i Adolf Fredriks församling Stockholm och författare till "Konsten att leva innerligt"
Ylva Eggehorn
poet, journalist och textförfattare till bl a Hemvändarpsalmen; 256 Var inte rädd
Agneta Lagercrantz
journalist på Svenska Dagbladets Idagsida, skriver om livsåskådning, psykologi, etik och författare till "Att gå till sig själv: Tolv samtal om pilgrimsvandring"
Py Bäckman
Artist och låtskrivare, har bl a skrivit både text och musik till "Stad i ljus" som finns med i psalmer för 2000-talet