Vuxna

På sidorna här nedanför så ser du vår verksamhet med inriktning mot vuxna. Allt från körsång, retreat, diakonigrupp, målargrupp, se framåt grupp och mycket mer.

Stillhet och rörelse

I en värld där allt tycks snurra snabbare och snabbare tror vi på vikten av att våga stanna upp, våga bara vara och lyssna till våra kroppar och vårt innersta. Vi har flera olika mötesplatser som du är välkommen att prova. Klicka här för att se tillfällen med stillhet och rörelse.

Diakonigruppen

ingen kan göra allt, men alla kan göra något

Körer

Att sjunga i en kör kan vara rena hälsokuren. Kroppen syresätts, spänningarna släpper och stresshormonerna minskar

Se framåt - sorgegrupp

När man förlorat en anhörig kan det vara skönt och läkande att dela med sig av sina känslor och tankar med andra som har liknande erfarenheter.

Föreläsningar

Vill Du ta del av andra människors livsresor, samtala om livet i stort och smått – välkommen till våra föreläsningskvällar!

Sopplunch

Varannan onsdag kl 12.00 under terminen, är du varmt välkommen till gemenskap och sopplunch i församlingshemmet. Husmor lagar soppa efter säsong. Kostnad 50 kr inkl. soppa, kaffe och kaka. Ingen föranmälan krävs. För aktuella datum se kalendariet på startsidan

En kopp kaffe står på ett bord. I bakgrunden ses människor som samtalar.

Gubbfrukost

Gubbfrukost - en mötesplats för vuxna män oavsett ålder. Frukosten som består av kaffe/te, gröt, smörgås. Innehållet skapas tillsammans, sammankomsten är kostnadsfri. Vi träffas 1 gång i månaden, se aktuella datum i kalendariet på förstasidan. Vi frågor, kontakta kyrkvärd Lukas Niemi tel 073-093 45 67