Två tjejkompisar kramar om varandra
Foto: Kristin Lidel

Konfirmation

Konfirmationsläsningen ger dig ett nytt perspektiv på tillvaron och om kristen tro - du får verktyg för livet och nya vänner!

SOMMARKONFIRMATION

Äventyrsgruppen 2024

Det är ännu inte för sent att anmäla sig till sommarkonfirmation!

Vi träffas under tre fartfyllda  sommarveckor 24 juni-13 juli.
Konfirmationsmässa  lördagen den 13 juli

Ledare:
Per Rönnegård, präst
samt pedagogerna Carolin From och Samuel Park och Mikael Demasure

För mer information om sommarkonfirmation kontakta
Carolin From,
e-post: carolin.from @svenskakyrkan.se

mobil: 070-258 55 79

ANMÄLAN TILL KONFIRMATION 2023-2024

Konfirmation är inte som du tror!

Konfirmation är en möjlighet i livet. Under konfirmationstiden träffar du nya vänner och diskuterar allt mellan himmel och jord. Som tro, kärlek, vänskap, naturen, livet och döden. Med hjälp av aktiviteter, upp­levelser och samtal lär vi oss tillsammans om hållbarhet och rättvisa, och om hur vi som människor kan bidra till ett gott liv.

Vi åker på läger, umgås och är kreativa. Vi lär oss om Bibeln och om kristen tro och är delaktiga i andakter och gudstjänster.

Du som är 14 år och på väg in i vuxenlivet har nu en möjlighet att lära dig mer om dig själv och din plats i livet!
Konfirmationen är en minnesvärd upplevelse.

KONFIRMATIONSGRUPPER 2023-2024

Vintergrupp
Du som väljer att konfirmeras under helgen 18-19 maj 2024
kommer att ingå i vintergruppen. Träffar sker regelbundet på onsdagseftermiddagar kl. 16-17.30, från och med 22 november.

Äventyrsgrupp
Du som väljer att konfirmeras 13 juli 2024 ingår i äventyrsgruppen.
Gruppen träffas under sommarlovet med start 24 juni. Vi utgår från S:t Persgården i Leksand. Några dagar ses vi halvdagar, andra är heldagar och vi åker också på läger till Sälen . Vi kommer att göra utflykter och träffa spännande gäster, utmana oss själva och växa tillsammans.

För mer information om vintergruppen:
Samuel Park, konfirmandledare
e-postsamuel.park@svenskakyrkan.se

För mer information om äventyrsgruppen:
Carolin From, konfirmandledare
mobil: 070-258 55 79
e-post carolin.from@svenskakyrkan.se

Konfirmationsdräkt

Det finns en tradition att konfirmanderna i Leksands pastorat bär folkdräkt när de konfirmeras, detta är en fin tradition, men är givetvis frivilligt för konfirmanden. Om konfirmanden inte har egen dräkt, ordnar församlingen med dräkt eller dräktdelar.  Detta bekostas av kyrkan.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.