Senaste nytt från våra församlingar i Leksand, Djura , Siljansnäs och Åhl

Prenumerera via RSS

Drop-in Dop i Leksand

Publicerad:

Har ditt barns eller ditt eget dop bara inte blivit av? Välkommen på Drop-in dop på vår "Barndag" onsdagen 3 juli.

Palmsöndag

Publicerad:

Vi hälsar Jesus med glädje denna söndag och firar med festliga familjegudstjänster i våra kyrkor.

Fira påsk med oss!

Publicerad:

Kyrkoårets grund är firandet av Kristi uppståndelse varje söndag och själva hjärtat i kyrkoåret är påsken. Sista veckan i fastetiden kallas för Stilla veckan. Påskens gudstjänster i våra kyrkor i Leksands pastorat finns samlande här.

Cyberangrepp

Publicerad:

Svenska kyrkan drabbades i november 2023 för ett cyberangrepp. Detta kan ha medfört att angriparen har fått tillgång till vissa personuppgifter.

Vi minskar matsvinnet tillsammans

Publicerad:

Varje vecka skänks matvaror till besökare som kommer till Matbanken i S:t Persgården i Leksand. Varorna har diakonerna hämtat från ICA-Mårtas, Hemköp och Leksands knäckebröd - mat som annars skulle ha slängts.

Församlingsblad
Kyrknyckeln, pastoratets församlingsblad, ges ut inför jul påsk och midsommar. Församlingsbladet delas ut till alla som bor i Leksand-Djura och Siljansnäs pastorat.

Under 2020  pga Covid19 har församlingsbladet ingen midsommarutgåva.

Lilla kyrknyckeln
Lilla kyrknyckeln  är ett uppslag som publiceras i bygdens lokala annonsblad, cirka en gång i månaden.

Kyrknyckeln- facebooksida
Kyrknyckeln finns även på facebook. Har du inte ett eget facebookkonto har du ändå möjlighet att följa flödet längst ned på sidan. Här publiceras aktuella händelser och små nyheter mm som sker under året i våra församlingar.