En tjej med ansiktet vilande i handflatan tittar in i kameran.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barn & Unga

Vi erbjuder verksamhet för barn och unga 0-25 år.

Våra församlingar i Leksands pastorat erbjuder vi aktiviteter, punktinsatser och verksamheter för alla åldrar. Vi har öppna verksamheter på drop-in basis,  medan andra verksamheter tar vi emot föranmälan vid terminsstart på hösten. Vi följer i allmänhet skolans terminstider och gör uppehåll under lov.  Under skollov erbjuder vi ofta en eller flera aktiviteter i nogon/några av våra församlingar. Ibland sker dessa aktiviteter i samarbete med andra  kristna samfund i Leksands kommun.

Ladda ned höst och vårterminens utbud för 2023-2024

Gå gärna in  våra  församingars barn-och ungdoms sidor för att läsa mer.

Kyrkis logga

Kyrkis

Kyrkis är en öppen barnverksamhet vi har i Leksand, Siljansnäs och Åhl. Barn i åldrarna 0-5 år med vuxen är välkomna. Vi sjunger, leker och fikar.

Barn och Unga i Djura

Djura församling har ett brett utbud för barn i åldrarna 0 upp till 14 år...

Två unga tjejer sitter och skrattar tillsammans.

Barn och unga i Leksand

verksamheter för barn och ungdomar i alla åldrar

Åhls Miniorer leker

Barn och unga i Åhl

Åhls församling erbjuder kyrkis och verksamhet för barn från 0-9 år.

Måndagskul

Barn och unga i Siljansnäs Prästgård

Siljansnäs församling erbjuder verksamheter för barn i åldrarna från 0 till 9 år.

Två tjejkompisar kramar om varandra

Konfirmation

Konfirmation ger dig verktyg för livet och nya vänner. Nu kan du anmäla dig till sommarkonfirmationens äventyrsgrupp!