Inte som du tror - festen!

Festen för dig som börjar åttan i höst eller redan är konfirmerad i Landskrona eller Häljarp under 2023/2024!

Allt fler ungdomar vill bli konfirmander hos Svenska kyrkan i Landskrona och det tycker vi är jätteroligt. Varje år erbjuder vi in till flera nya grupper, med olika typer av inriktningar!

Ett sätt att bilda sig en egen uppfattning om vad konfirmation är och kan vara, är att komma på ”Inte som du tror”- festen den 21 maj i och utanför Sofia Albertina kyrka. Festen vänder sig både till våra nuvarande konfirmander och till de ungdomar som ska börja åttan i höst. I april skickar vi ut information och inbjudningar.

Årets artist - Oscar Zia!

TISDAG 21 MAJ 17:00 I SOFIA ALBERTINA KYRKA

Föregående år: JUNIE

Under 2023 kom ”Välkommen Åter” som Junie gör tillsammans med Hanna Ferm. En låt som blev en riktig sommarplåga och när året summerades var den en av de mest spelade, både i radio och på spellistorna.

2020 var Junies debutår som artist. På grund av världssituationen har hon inte har spelat live så mycket som hon önskat men det gångna året har varit en framgångssaga på andra plan. Junies första släpp ”Komma över dig” (Spotify It´s Hits Recording) tillsammans med Norlie & KKV blev en sommarhit och har spelats över 13 miljoner gånger. ”Ett steg fram” blev det andra och sista släppet för Junie under debutåret och har i dagsläget spelats över 1,4 miljoner gånger. ”Ett steg fram” blev även en Tiktok-hit.

Under festen kommer Junie ge en exklusiv konsert för ungdomarna inne i Sofia Albertina kyrk

Bilder från festen 2023 finns nedanför!

Bra att veta om "Inte som du tror"-festen

”Inte som du tror” den 2 juni kl. 17.00-20.00 är en VIP-fest i och utanför Sofia Albertina kyrka. Du behöver inte vara döpt eller medlem i Svenska kyrkan för att komma men du behöver vara född 2009 och bo i Landskrona kommun, eller vara någon av våra nuvarande konfimander.

För att komma in på området och i kyrkan ska du ha på dig ditt festivalarmband. Detta får du hem i brevlådan tillsammans med din VIP-inbjudan! Du som är konfirmerad/konfirmand använder din konfa-t-shirt som biljett in!

Inte fått hem något armband? Kontakta oss via Instagram, Facebook, e-post eller telefon!

Behöver du en ny t-shirt? Prata med din konfaledare så fixar vi en ny!

• Festivalområdet utanför kyrkan öppnar 17.00
  • Ca. 17.30 är det insläpp till Junies exklusiva framträdande  inne i kyrkan. Under spelningen är aktiviteterna på festivalområdet stängda. När Junie har avslutat sitt uppträdande finns det tid att  träffa henne och säga hej!
  • När konserten är avslutad börjar musiken flöda utanför kyrkan  och det är åter full aktivitet på festivalområdet fram till  20.00 då festen är slut.

Grillen är igång hela kvällen! Vi bjuder på hamburgare (vego och kött), läsk, chips och kexchoklad!

Maria Sääw kommer ta bilder under kvällen. Hon har namnskylt på sig och det syns tydligt vem hon är. Vill du inte vara med, säg till. Bilderna visas framför allt på Svenska kyrkans webb och i sociala kanaler.  Har du eller dina föräldrar frågor om film/foto, hör av er till landskrona.forsamling@svenskakyrkan.se

Alla som är födda år 2009 och bor i någon av de tre församlingarna har fått en inbjudan via post i maj. Ingen inbjudan? Hör av dig till landskrona.forsamling@svenskakyrkan.se eller 0418-574 00 (mån-tors 10-12 & 13-15, fre 10-12)

De församlingar som inkluderas i festen är Landskrona församling, Häljarps församling samt Kvistofta församling.

Har du en kompis som inte bor i någon av församligarna men är nyfiken på konfa? Kontaka oss så ordnar vi ett armband till hen!

Var du på festen 2022?

Vilken kväll! Mingel, aktiviteter, roliga utmaningar, grill, häng och en exklusiv konsert med Liamoo som fick hela Sofia Albertina kyrka att gunga.

Stort tack till alla som kom till Landskronas första "Inte som du tror"-fest! Festen för dig början åttan i höst eller som redan är konfirmerad! Vi kunde inte fått en bättre start med Liamoo som årets artist och en kyrka full av taggade ungdomar!

Se bilderna från festen nedan! Vi ses 2023!

Följ oss på Instagram!

Se fler bilder från festen och vad som pågår i våra ungdomsverksamheter på:

@konfirmand_ungdom_landskrona

Konfirmation - Inte som du tror!

Du är inte ensam om att fundera över livet. Du behöver inte tycka, se ut eller tro på något speciellt sätt. Hos oss är du välkommen precis som du är.