Vad tror vi på?

enligt Kyrkoherde Eva-Lotta Grantén

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Så styrs Landskrona församling

Svenska kyrkan är en demokratiskt styrd organisation. Här kan du läsa om hur organisationen är uppbyggd och se vilka personer som företräder dig som medlem i Landskrona. Du hittar även protokoll från båda kyrkorådet och kyrkofullmäktige.

Jobba hos oss

Här kan du läsa på om vad det innebär att jobba i Landskrona församling samt våra lediga tjänster.

Nyheter från Landskrona församling

"Jag kände att jag tillslut var tvungen att prata om honom"

Publicerad:

Eva förlorade sin man Sverker för 4,5 år sedan. Att komma till "Leva-vidare"-gruppen blev en livlina.

Några tankar om samtal

Publicerad:

I Sofia Albertina kyrka kommer det från den 13 juni att erbjudas möjlighet till ”en stunds enskilt samtal med en medmänniska om sånt som är viktigt här i livet”. Nedan skriver den ideella medarbetaren Gertrud Laring om sina tankar kring vad som kännetecknar ett gott samtal.

Arbete på S:t Ibbs kyrka

Publicerad:

Under april och maj månad kommer puts och avfärgningsarbeten på fasad samt rengöring och målning av fönster, dörrar och luckor att ske på S:t Ibbs kyrka.

Lugn och ro i en, för många, hetsig vardag

Publicerad:

"Man ska kunna komma hit från jobbet på lunchen i mjuka kläder, få en lugn stund och sedan gå tillbaka till vardagen."

Nu är dopfunten flyttad!

Publicerad:

Under tisdagen den 5 mars flyttades den gamla dopfunten i Sofia Albertina kyrka. En dopfunt med lång och oviss historia.