S:t Olovsgården, Köping

S:t Olovsgården ligger strax nedanför Köpings kyrka.

Här bedrivs församlingsverksamheter av olika slag. Syföreningar, öppet hus, minnesstunder, barn- och ungdomsverksamhet, diakonal verksamhet och mycket annat.
I S:t Olovsgården finns även församlingsexpeditionen och all personal har sina kontor här.

Församlingshemmet har en entré i gatunivå med handikapphiss som går en halvtrappa upp till planet för församlingslokalerna.
Här finns 3 toaletter varav en med skötbord och handikappanpassad.

S:t Olovsgården har tre salar: stora salen, lilla salen och samkvämsrummet.
Mellan stora salen och lilla salen kan man öppna upp en vikvägg för att skapa en ändå större samlingssal.

I köket finns porslin, diskmaskin, kyl, frys, spis, mikrovågsugn och en stor kaffemaskin.

Man kan hyra våra lokaler till olika arrangemang, som till exempel dopkaffe, föreningsmöten, minnesstunder, konserter eller konferenser.

Besöksadress: Stora kyrkogatan 3, Köping.

För bokning eller förfrågan, tag kontakt med husmor på telefon 0221-77 30 16 eller via e-post koping.servicegruppen@svenskakyrkan.se

Hitta till S:t Olovsgården, Köping

Karta med koordinater på Google (öppnas i nytt fönster).