S:t Johanneskapellet

Kapellet har adressen Ågärdsgatan 1 i Köping. Se koordinater nedan.

S:t Johanneskapellet ligger i Köping och används ofta för begravningar. Här kan man ha både kyrkliga och borgerliga begravningar. Kapellet används även till gudstjänster. Eftersom kapellet är betydligt mindre än Köpings kyrka, är det även lämpligt för mindre dop och bröllop.

Varje år på Alla Helgons Dag är S:t Johanneskapellet öppet. Då är alla välkomna för att tända ljus, vara med i andakt, samtala och träffa diakoner.

Kapellet är beläget utmed Sveavägen i Köping, med parkeringsinfart från Ågärdsgatan.
Det finns även en mindre parkering vid minneslundarna/askgravplatsen med infart från Sveavägen.

Kapellet och kapellkyrkogården ligger på andra sidan Bergslagsvägen (väg 250), sett från affären Lidl i Köping.

Minnesblad som skickas till en begravningsgudstjänst som skall ske i kapellet sändes på postadressen:
Köpingsbygdens församling
Stora Kyrkogatan 3
731 32  KÖPING

Karta med koordinater på Google (öppnas i nytt fönster)