Katrineholmsbygdens församling

- en del av Svenska kyrkan i Strängnäs stift. "Följ med och se", Biskop Johan Dalmans valspråk.

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Påskens dagar

Vårens gudstjänster präglas av påsken som är kyrkans största högtid. Där finns chans att reflektera över livets alla skeden, att se tillbaka på Jesu död med sorg och fira kärleken och livets seger efter Jesu uppståndelse.

En liten bebis håller handen på kanten av en dopfunt av glas.

Drop-in-dop i Östra Vingåkers kyrka 20 april kl 11-15

Kanske är det en ny liten människa som ska döpas eller så väljer du att döpas senare i livet – hur det än är, välkommen till församlingens drop-in-dop!

Konfirmation våren 2024

För alla er som går i årskurs 8

Ett barn ler glatt i sin mammas famn. I bakgrunden syns andra vuxna och barn.

Barn och familj

Det finns mycket roligt för både dig och ditt barn att göra i Katrineholmsbygdens församling. Ni kan besöka öppen kyrkis eller torsdags/fredagsöppet samtidigt som andra vuxna och barn, sjunga i kör/babysång, leka och pyssla.

Barnklädesförsäljning i Sandbäcksgården

Välkomna tisdag 23 och onsdag 24 april till barnklädesförsäljning i Sandbäcksgården!

Promenera tillsammans

Följ med på längre pilgrimsvandringar eller möt oss i våra promenadgrupper i Nävertorp och Sandbäcksgården

Musik för själen

Församlingens musiker bjuder in till musik torsdagar och lördagar. En stund för att lyssna och reflektera.

Fika tillsammans

Träffas, fika, prata och umgås

Kyrkogårdsförvaltningen

Kyrkogårdsförvaltningen är den enhet under Katrineholmsbygdens församling som administrerar begravningsverksamheten, krematoriet vid Skogskyrkogården samt underhåller och förvaltar församlingens kyrkogårdar.

Vi söker gravrättsinnehavare

Om det vid graven som du besöker finns en grön skylt. Var vänlig kontakta kyrkogårdsexpeditionen 0150-772 00.

Rasrisk i Floda kyrka

På grund av omfattande rasrisk vid altarfönstret i Floda kyrka kommer inom kort en tillfällig renovering för att säkerställa stenpartier och fönster.

Varning för erbjudandefakturor från externt företag

Det har kommit till kännedom att det cirkulerar fakturaliknande erbjudanden om gravskötsel och gravstenstvätt från "Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB".

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Vi finns för dig genom livets stora högtider, dop, konfirmation och vigsel.

Lediga tjänster

Välkommen till att söka arbete hos oss på Katrineholmsbygdens församling

Diakonicentrum - Hjälp och stöd i Katrineholms kommun

Du kan vända dig till Diakonicentrum om du behöver andligt eller praktiskt stöd. Rådgivning och stödsamtal är kostnadsfria.

Ett papper med texten Bli medlem och en pil till en QR-kod sitter fasttejpat på ett träd.

Medlemskap

Vi möter människor i vardag och högtid, i glädje såväl som sorg. Du är alltid välkommen, oavsett tro eller tvivel.