Söndagsgudstjänst med hopp 20 juni

Välkommen till en digital söndagsgudstjänst med hopp som går i sommarens tecken. Vår kyrkoherde bland annat reflekterar om söndagens tema: Förlorad och återfunnen, om kärlek och förlåtelse. Vi får lyssna till vacker sång med sopran Karin Lundin tillsammans med Oskar Hanson.  Vi får även sjunga med i psalmsång och så ber vi tillsammans. Välkommen att delta från där du är via din dator eller mobiltelefon.

Söndagens kollekt går till ACT Svenska kyrkan.
Swisha in valfritt belopp till 123 563 86 30. Tack för din gåva!

Präst: Catharina Segerbank.
Musiker: Oskar Hanson och Karin Lundin.
Filmproduktion: Jessica Mossberg.

Se gudstjänsten här ››

Det finns glädje året runt - ett föredrag om att vara präst

Hur är det att vara präst? Vilka svåra stunder och glädjefyllda dagar innefattar prästyrket? Med ödmjukhet, respekt och en stor portion humor får vi följa med kyrkoherde Catharina Segerbank på en resa genom årets alla månader, där hon berättar om hur hennes liv som präst sett och ser ut.