Foto: Micaela Leijonmarck Pilati

Miniretreat

Ge dig själv tid att hinna ifatt dig själv och reflektera över vad som är viktigt i livet. 10 april kl 17-18.30 i Stefanssalen.

En stor del av vår tid går åt till kommunikation med andra människor. Telefonen plingar, tv:n sänder dygnet runt och internet tar aldrig slut. Men för att orka behöver alla människor ibland bara ägna sig åt sig själva och låta det yttre samtalet vila.

Ge tid för dig själv och Gud
Att vara på retreat är att ge sig själv tid. Att dra sig tillbaka i en kravlös stund. Jesus sökte sig ibland till platser för att i ensamhet vila och hämta kraft. Du kan göra samma sak. På retreaten står själen och andligheten i centrum. Större delen av tiden är du i tystnad. På så sätt får du en möjlighet att lyssna på dina egna tankar. Tillsammans med de andra deltagarna bildas en ordlös gemenskap.

Välkommen på miniretreat 10 april

Vi inleder med en avslappningsövning och en kort betraktelse. Sedan djupandas vi till lugn musik. Lättare fika erbjuds efteråt. Kostnadsfritt!.

Anmäl dig till diakon Micaela Leijonmarck Pilati, senast 4 april.
E-post till: micaela.leijonmarckpilati@svenskakyrkan.se.

Foto: Micaela Leijonmarck Pilati

Det finns mer i livet än att öka dess fart

Mahatma Gandhi

Detaljerna

Tid: Onsdag 10 april, kl. 17-18.30.
Plats: Stefanssalen, Frejgatan 31 över gården.
Pris: Kostnadsfritt.
Ledare: Retreaten leds av diakon Micaela Leijonmarck Pilati.
Anmälan: Skicka e-post till: micaela.leijonmarckpilati@svenskakyrkan.se.  Senast den en vecka innan  önskar vi din anmälan

Varmt välkommen!

Lycklig är den som inte sörjer det han saknar, utan glädjer sig åt det han har.