Ljusstake Johannes – ett stycke historia!

En unik present att ge bort som bröllopsgåva, doppresent, till någon som fyller jämnt eller till dig själv! Köp en ljusstake och bidra till bevarandet av S:t Johannes kyrka. Ljusstakarna har skapats av takskifferplattor från S:t Johannes kyrka i Stockholm. De är signerade av kyrkoherde Catharina Segerbank, numrerade och helt unika i sitt slag. Nyproducerade och antika på samma gång!

Ibland kan det vara svårt att hitta ord när vi vill be. Då kan det vara skönt att få tända ett ljus och veta att Gud hör varje suck och varje tanke som vi tänker. Ljusets låga får vara vår ordlösa bön till Gud.

Ljusstakarna har skapats av takskifferplattor från S:t Johannes kyrka i Stockholm. Det är Thomas Löfgren som står bakom både idén och designen av dem. De är signerade av kyrkoherde Catharina Segerbank, numrerade och helt unika i sitt slag. Både nyproducerade och antika på samma gång!

Ljusstakarna är tillverkade av kanslipersonalen på Frejgatan 31. Vid köp av en ljusstake bidrar du till bevarandet av S:t Johannes kyrka.

Adventsljusstake Johannes Storlek: 30x13 cm. Pris: 950 kr.
Väggljusstake Johannes Storlek: 30x13 cm. Pris: 950 kr.
Väggljusstake Johannes dubbel Storlek: 50x25 cm. Pris: 1500 kr.
Värmeljusstake Johannes Storlek: 30x13 cm. Pris: 950 kr.

Swish: 123 374 75 73

Märk ditt köp med Ljusstake Johannes. Tack för ditt bidrag!
Ljusstakarna finns i Stefanskyrkan som har öppet dagligen kl 11-16. Frejgatan 20 b i Stockholm (Vanadislunden).

Stefanskyrkan

Stefanskyrkan är öppen för allmänheten varje dag kl 11–16. Du är varmt välkommen in för att kanske tända ett ljus eller bara komma bort från stadens brus. Det finns alltid en kyrkvaktmästare, präst eller diakon till hands för att svara på frågor och gott kaffe.

S:t Johannes kyrka öppen under renoveringen

Vintern 2020 stängdes S:t Johannes kyrka efter att ha upptäckt att byggnadsdelar i både tornet och långhuset vittrar/rostar som kunde vara en risk för att människor skadas om man vistas i byggnaden. Men under mars 2023 har vi fått en provisorisk säkring på plats vilket innebär att vi kunnat öppnat kyrkogården och kyrkan igen.