Digital Stefansgudstjänst 17 januari

Varmt välkomna till vår digitala Stefansgudstjänst, som vi sänder från Stefanskyrkan i Stockholm. Idag har vi en gästpredikant. Anders Göranzon, Generalsekreterare på Svenska Bibelsällskapet, predikar bland annat om fester som går fel.

Varmt välkomna att fira Stefansgudstjänst med oss. Vi sänder denna digitala gudstjänst från Stefanskyrkan i Stockholm och idag har vi en gästpredikant. Anders Göranzon, Generalsekreterare på Svenska Bibelsällskapet, predikar bland annat om fester som går fel. Vi ber och tänder ljus. Vi får får också vi lyssna till vacker sång och musik. Du får gärna sjunga med!

Idag är det också Bibelns dag och vi uppmärksammar världens mest tryckta bok som är oumbärlig för kristenheten. Tänk att den har översatts till över 700 språk. Berättelserna i Bibeln är tidlösa, de handlar inte bara om de saker som har skett utan de handlar om saker som berör vårt liv här och nu. Kollekten denna dag går därför till Svenska Bibelsällskapets arbete. Swisha valfri gåva till 123 563 86 30. Tack för din gåva!

Medverkande:
Präster: Annika Björnström och Anders Göranzon.
Musiker: Ingemar Berglind, Martina Möllås och Oskar Hanson.
Videoproduktion: Jessica Mossberg.

Se gudstjänsten här ››

Gudstjänster, andakter och musik på webben

För dig som inte har möjlighet att komma till Stefanskyrkan finns här en mängd gudstjänster och andakter att ta del av, i din dator, iPad eller mobil. För det finns så mycket att fira och uppleva tillsammans – även på distans!