Digital Söndagsgudstjänst med hopp 23 maj

Vet du varför vi firar Pingst? Det berättar Annika om i dagens gudstjänst, idag på Pingstdagen. Vi får också lyssna till ett vackert orgelstycke skrivet av J.S Bach, spelat av Oskar, där den heliga anden gestaltas med noter som virvlar och far.

Vet du varför vi firar Pingst? Det berättar Annika om i dagens gudstjänst, idag på Pingstdagen. Vi får höra om den heliga Anden som är Guds osynliga närvaro. För är det inte så att när vi är engagerade för något som vi tror på, då ”Brinner” det i vårt inre. En eld som vill uppfylla vårt innersta väsen och som skapar nytt –en brinnande kraft som omvandlar oss människor till medskapare av framtiden. Vi får också lyssna till ett vackert orgelstycke skrivet av J.S Bach, spelat av Oskar, där den heliga anden gestaltas med noter som virvlar och far.

Välkommen att delta från där du är via din dator eller mobiltelefon.

Söndagens kollekt går till församlingens arbete med ungdomar och konfirmander.
Swisha in valfritt belopp till 123 563 86 30. Tack för din gåva!

Präst: Annika Björnström
Musiker: Oskar Hanson.
Filmproduktion: Jessica Mossberg.

Se gudstjänsten här ››

Uppståndelsedans!

Livet vann! Det firar vi med att dansa till psalm 154. Dansa gärna med från där du är!

Vi kan alltid älska ändå

Vad gör man som musiker och körledare under en pandemi när vi inte får träffas och sjunga tillsammans? Man skriver en låt så klart! Läs mer ››

Det finns glädje året runt - ett föredrag om att vara präst

Hur är det att vara präst? Vilka svåra stunder och glädjefyllda dagar innefattar prästyrket? Med ödmjukhet, respekt och en stor portion humor får vi följa med kyrkoherde Catharina Segerbank på en resa genom årets alla månader, där hon berättar om hur hennes liv som präst sett och ser ut.