Digital Sinnesrogudstjänst 31 januari

Varmt välkomna att fira digital Sinnesrogudstjänst med oss. Lyssna till en nyskriven låt av Buster som även berättar hur den kom till. Erland Ros predikar om temat för dagen Nåd och tjänst och vi avslutar med att tillsammans läsa Sinnesrobönen och sjunga psalm 231 Oändlig nåd.

Varmt välkomna att fira digital Sinnesrogudstjänst med oss med tema: Nåd och tjänst. Kollekten denna dag går till Svenska kyrkans unga. Swisha valfri gåva till 123 563 86 30. Tack för din gåva!

Vi hör ofta att vi fått nåden av Gud och Helige Ande, jag tror också det är så, nåden söker vi inte, den får vi och vi känner den. Jag märker den när det är något som hänt, tvivel, smärta och andra tråkiga saker som händer i vårt liv. Plötsligt känner jag i alla fall när det går emot att jag kan känna att Gud ger mig förlåtelse och tillfredställelse. Förlåtelse när jag gjort något fel.

Gud är förlåtelsens Gud och upprättar alltid. Gud ger alla förlåtelse, i min tjänst som Diakon kan inte jag förlåta till exempel när jag sitter på häkten och anstalter och har samtal med interner. Då säger de ofta, du i din tjänst kan förlåta allt och alla. Nej, det kan jag inte. Endast Gud kan ge förlåtelse och nåd. Du känner den i din kropp. I bönen, att gottgöra, göra förändring.Tack Gud för nåden och förlåtelsens ord 🙏💕

/Christer Schwartz, diakon

Medverkande:
Präst: Erland Ros.
Musiker: Buster, Thomas Axelsson, Ingemar Berglind och Oskar Hanson.
Videoproduktion: Jessica Mossberg.

Se gudstjänsten här ››