Digital Påskdagsgudstjänst 2021

Påskens glada budskap firas bland annat på påskdagen med dans, glada och inspirerande predikningar och massor med härlig musik. Varmt välkommen att delta från där du är, kanske ta några danssteg du med!

Kvinnorna som är först på plats vid den tomma graven blir livrädda, men så kom några änglar och berättade att Jesus återuppstått. De skyndar sig till de andra lärjungarna och ut i världen för att berätta att "Kristus är uppstånden". Det här är kyrkoårets största glädjedag! Livet vann!

Påskdagskollekten går till kvinnor i vänstiftet i norra Tanzania. Swisha in valfritt belopp till 123 563 86 30. Tack för din gåva!

Präster: Catharina Segerbank och Annika Björnström.
Diakon: Michaela Leijonmark Pilati.
Kyrkvärd: Birgit Alvarsson.
Musiker: Thomas Axelsson, bas. Ingemar Berglind, piano. Oskar Hanson, sång och orgel. Martina Möllås, sång. Maria Sandell, sång. Simon Liljeblad, trummor samt S:t Johannes församlings barnkörer.
Filmproduktion och koreografi: Jessica Mossberg.
Dansare: S:t Johannes församlings personal.

Se gudstjänsten här ››