Digital Askonsdagsgudstjänst 2021

Fastetiden kan vara en tid på året då vi utmanas att söka enkelhet och eftertanke i våra liv. Fastan behöver inte innebära att vi blir dystra och att vi gör det för att imponera på andra. Utan tvärtom. Fasta är något vi gör i glädje, i hjärtat, och upptäcker möjligheter som kan leda till befrielse och hopp.

Varmt välkommen att ta del av Annika Björnströms inspirerande betraktelse om fastan och sjung gärna med i de vackra psalmerna.

Medverkande:
Präst: Annika Björnström.
Musiker: Ingemar Berglind, Oskar Hanson, Martina Möllås och Maria Sandell. Filmproduktion: Jessica Mossberg.

Se gudstjänsten här ››

Idag är du välkommen till Stefanskyrkan för att teckna ett kors av aska in din panna. Vi har ställt fram ett bord med handsprit, olja och aska. Det finns personal på plats om du behöver hjälp. Stefanskyrkan har öppet till kl 16 och ligger i Vanadislunden.