Christers hörna – Plocka godbitar

Christer sitter i skuggan och funderar på alla val vi gör i livet. Han gillar inte värme men det gör Gunnar som sitter bredvid. Tänk så olika vi alla är och vad olika saker vi gillar. Därför gör vi också olika val. Ibland kanske vi väljer fel, men då kan vi ju alltid välja något nytt.

Vill du se fler filmer med Christer finns alla samlade på YouTube. Där hittar du även musikstycken och vackra gudstjänster. Till vår kanal ››

Filmproduktion: Jessica Mossberg

Se filmen här ››

S:t Johannes kyrka

S:t Johannes kyrka är en katedralliknande kyrka med en fantastisk interiör och plats för 900 personer. Kyrkan ligger högst upp på Brunkebergsåsen i Stockholm. Trots sin placering mitt i centrala Stockholm och trots sin storlek, ligger kyrkan undanskymd från omgivande kvarter.

Familj till familj på Norrmalm

Ett nätverk på facebook där du kan ge eller få hjälp. Vill du stöjda - Swisha din gåva till 123 555 7483 och märk inbetalningen ”Familj till familj på Norrmalm”. Läs mer om gruppen »

Träffpunkter

Till våra verksamheter och träffpunkter är alla välkomna, oavsett livsåskådning. Vi finns här för dig, i våra kyrkor och församlingslokaler, genom personliga möten och samtal. Vi ser fram emot att dela dagen med dig. Vi ses!