Christers hörna – Om att gå i cirklar

Vår diakon Christer Schwartz går i cirklar och funderar ute i regnet. Finns det äventyr även i den lilla cirkeln, och vad händer om jag går utanför cirkeln? Ta del av hans tänkvärda ord.

Vår diakon Christer Schwartz går i cirklar och funderar ute i regnet. Finns det äventyr även i den lilla cirkeln, och vad händer om jag går utanför cirkeln? Ta del av hans tänkvärda ord och läs gärna om alla öppna aktiviteter som vi i S:t Johannes församling erbjuder ››

I morgon, söndagen den 19 september, är det val i Svenska kyrkan. Då har du möjlighet att rösta om hur du vill att Svenska kyrkan ska styras.

Läs om kyrkovalet ››

Diakon: Christer Schwartz
Filmproduktion: Jessica Mossberg.

Se filmen här ››

Musikprogram 2024

Vi bjuder på ett brett utbud av musikevenemang med hög konstnärlig kvalitet. Nedan ser ni vårt konsertutbud för våren 2024.

Sinnesrogudstjänst med hopp

Sinnesrogudstjänst med hopp är en gudstjänst som både rockar och berör. Vi delar vi livets svårigheter och glädjeämnen. Vi ber, tänder ljus och sjunger tillsammans. Den firas alltid med mycket musik.