Christers hörna – Att orka

Änglar finns de? Det sitter Christer och funderar på inne S:t Johannes kyrka. Har du känt av en ängel eller kanske fått beskydd av en?

Det är lätt att förlora fotfästet och orken när det händer saker som får oss ur balans. När vi hamnar i sorg, när vi får ett tråkigt besked eller när vi helt enkelt har för mycket runt omkring oss. Hur får vi ork och hur kan vi hitta tillbaka till ett balanserat liv. Finns det hjälp att få? Det och lite till funderar diakon Christer på i dagens Christer hörna.

Är du nyfiken på den vackra salen som inspelningen görs i?  Välkommen att läsa mer om Stefanssalen som ligger på Frejgatan 31. Den kan hyras för möten och fest och barnkalas. Till Stefanssalen ››

Vill du se mer kan du kan alltid botanisera bland alla våra filmer på YouTube. Där hittar du förutom Christers hörnor även härliga musikstycken och vackra gudstjänster. Till vår kanal ››

Filmproduktion: Jessica Mossberg
Se filmen här ››

Balsam för din kropp och själ

Måndagar kl 12.30–13.30. Vårda din kropp och själ med diakon Christer. Lättare rörelser varvas med vägledd meditation i Stefanskyrkan. Vid varmare väder är vi utomhus bakom kyrkan. Det är gratis att delta. Varmt välkomna.

Träffpunkter

Till våra verksamheter och träffpunkter är alla välkomna, oavsett livsåskådning. Vi finns här för dig, i våra kyrkor och församlingslokaler, genom personliga möten och samtal. Vi ser fram emot att dela dagen med dig. Vi ses!

Stefanskyrkan

Stefanskyrkan är öppen för allmänheten varje dag kl 11–16. Du är varmt välkommen in för att kanske tända ett ljus eller bara komma bort från stadens brus. Det finns alltid en kyrkvaktmästare, präst eller diakon till hands för att svara på frågor och gott kaffe.