Christers hörna – Allhelgona 2023

Tänk att det redan gått ett år. Ett år till av saknad. Men kanske också av fina minnen? Så fint det är att hälsa på våra avlidna nära och kära på kyrkogården. En rofylld stund då vi smyckar deras gravar med blommor och tänder ljus som lyser upp i mörkret.

Varmt välkommen till gemensam andakt och ljuständning på S:t Johannes kyrkogård i dag lördag 4 november kl 16-17. Vi bjuder på lite varm buljong att dricka. Se filmen här ››

Diakon: Christer Schwartz.
Musik: Sång av Stefanskyrkans vokalensemble under ledning av Martina Möllås. Filmproduktion: Jessica Mossberg.

Samtal och stöd

Vi människor hamnar då och då i problematiska livssituationer, då vi behöver någon att prata med. Vi har lång erfarenhet av att möta människor i olika livssituationer. Läs mer »

Stöd i sorgen

Du är välkommen med din sorg. I alla tider har kyrkan mött sörjande människor och har därför stor och lång erfarenhet av just det.