Christers hörna – 1 augusti

Vår diakon njuter av växtligheten bakom Stefanskyrkan och funderar på det här med kyrka och tro. Att kyrkan kallas för Jesus kropp för kyrka är ju inte en byggnad utan där vi är. Vi har alltid Gud med oss. Kan du förnimma Gud i ditt liv?

Visste du att Stefanskyrkan i Vanadislunden i Stockholm har öppet varje dag kl 11-16? Välkommen in för att sitta ner en stund i lugn och ro, tända ett ljus eller ta en fika.

Diakon: Christer Schwartz.
Filmproduktion: Jessica Mossberg.

Se filmen här ››

Musikprogram 2024

Vi bjuder på ett brett utbud av musikevenemang med hög konstnärlig kvalitet. Nedan ser ni vårt konsertutbud för våren 2024.

Det finns glädje året runt - ett föredrag om att vara präst

Hur är det att vara präst? Vilka svåra stunder och glädjefyllda dagar innefattar prästyrket? Med ödmjukhet, respekt och en stor portion humor får vi följa med kyrkoherde Catharina Segerbank på en resa genom årets alla månader, där hon berättar om hur hennes liv som präst sett och ser ut.