Bjud på kaffe!

Nu kan du bjuda på en värmande och god kopp kaffe – Swisha en slant så står vi för resten! Låt behövande få komma in i värmen och få sitta ner en stund med en god kopp kaffe – välgörande för både kropp och själ. Swisha din gåva till 123 555 74 83 och märk inbetalningen ”Jag bjuder på kaffet”.

I Stockholm finns fler än du anar som av olika skäl kan ha det ekonomiskt tufft under en längre eller kortare period. Att kunna ta en fika på stan är inte så självklart för många. Nu kan du bjuda på en värmande kopp kaffe och en stilla stund i Stefanskyrkan. Det enda du behöver göra är att skänka en slant så står vi för resten! Och varför inte passa på att njuta av en god kopp kaffe du också!

Stefanskyrkan är öppen dagligen kl 11-16 och ligger vackert i Vanadislunden i centrala Stockholm. Här finns alltid en präst, diakon, musiker eller vaktmästare på plats om du har frågor eller funderingar eller bara önskar någon att prata med.

Vad är diakoni?

Diakoni är kyrkans arbete med människor i utsatta livssituationer. Det handlar om att bryta ensamheten hos både unga och gamla, att hjälpa psykiskt sköra människor och hemlösa som fallit mellan stolarna i det sociala systemet, att stödja någon i sorg samt att stödja nyanlända. Förebilden är Jesus, att i handling omsätta Guds ord.

Stefanskyrkan

Stefanskyrkan är öppen för allmänheten varje dag kl 11–16. Du är varmt välkommen in för att kanske tända ett ljus eller bara komma bort från stadens brus. Det finns alltid en kyrkvaktmästare, präst eller diakon till hands för att svara på frågor och gott kaffe.