Foto: Ninnie Schröder

Musikmässa Barn av Gud

Det var en underbar känsla av frihet, värme och glädje som fyllde Stefanskyrkan den 23 september. ”Barn av Gud” skriven av Maria Sandell är en mässa för små och stora. Sångerna kan sjungas av barnkör, tonårskör, vuxenkör och solister. De fungerar även som församlingssånger.

Vilken release! Barn av Gud ÄR HÄR!
En underbar känsla av frihet, värme och glädje fyllde Stefanskyrkan den 23 september. Tack alla underbara barn i våra barnkörer Joy & Happy, vi är så stolta över er!

”Barn av Gud” skriven av Maria Sandell är en mässa för små och stora. Sångerna kan sjungas av barnkör, tonårskör, vuxenkör och solister. De fungerar även som församlingssånger. Blanda så som det passar ditt sammanhang. Många av sångerna fungerar dessutom att plocka in i andra gudstjänstformer och konserter. Låt kreativiteten flöda!

I nothäftet finner du också berättelser som både barn och vuxna kan samlas kring skapade av kyrkoherde Catharina Segerbank. Texterna hjälper oss att landa i betydelsen av mässans olika delar. Man kan använda berättelserna när man instuderar sångerna, firar mässan, vid andakt i hemmet eller som utgångspunkt i ett samtal. De kan läsas i sin helhet eller användas som plocklåda och inspiration!
Beställ noter här ››

CD med 12 sånger.
Det finns även singbackbakgrunder till alla sångerna. Du får dessutom med ett nedladdningsbart kort på hela cd:n så du kan lägga till den på din dator och mobil.
Beställ CD (inkl. nedladdningsbart kort) här ››

Medverkande under releasekvällen:
Catharina Segerbank, kyrkoherde, Annika Björnström, präst. Micaela Leijonmarck Pilati, diakon.

Församlingens barnkörer Joy & Happy under ledning av Martina Möllås & Maria Sandell.

Vuxenkör: Anton Ravik, Douglas Alin, Ella Cronberg, Lisa Kärnestad, Martina Möllås och Nelli Sigrén.

Musiker: Jonathan Alfredsson, piano. Magnus Ahlgren, bas. Petter Alin, gitarr. Hugo Marthinussen, trummor.

Fredagsmusik – Tack från våra hjärtan

Njut av en sprudlande och glad sång skriven av Maria Sandell med våra barnkörer Joy och Happy tillsammans med vuxna körsångare. Tack från våra hjärtan ingår i musiken till musikmässan Barn av Gud.

Vilken lyckad releasefest!

Fredagen den 13 maj firade vi att musiken till vårt utbildningsmaterial Pray for Europe nu är färdiginspelad och tillgänglig för alla att ta del av. Det blev en storslagen fest med mycket musik.

Barnkören Joy

Joy – en barnkör full av sångglädje för dig som går i årskurs 1-3!