Andakter med Christer Schwartz

I orostider. Christer håller andakter i vardagen och delar med sig av sina tankar och funderingar.

Hur vet man att man tror? Diakon Christer delar sina tankar för dagen inifrån vackra S:t Johannes kyrka. Du är alltid välkommen in i kyrkan för att fundera, be, tända ett ljus eller bara vara en stund.

God morgon! Tänk att få vakna upp till en ny dag, vilken gåva det är.
Diakon Christer delar sina tankar för dagen.

Vi har så många frågor. Vi frågar om Gud och vi frågar om det här med corona... Får vi svar? Hur får vi svar? När får vi svar?
Gud finns till för dig och mig, när vår tro sviktar. Då leder Gud oss på rätta vägen.

(vi beklagar ljudkvaliteten i detta klipp)

En varm dag som denna är det skönt att göra som diakon Christer. Gå in i ett svalt rum, en kyrka. Att sitta ner och koppla av, lyssna på tystnaden och prata med Gud.

Du är varmt välkommen in i våra kyrkor. S:t Johannes kyrka mitt i Stockholm är öppen tisdag till lördag kl 11-16. Stefanskyrkan i Vanadislunden är öppen tisdag till söndag kl 11-16.

Diakon Christer Schwartz delar sina tankar för dagen. Kan man räkna Guds alla under? Går det? Vi i S:t Johannes församling önskar dig en riktigt skön helg!

Diakon Christer Schwartz delar sina tankar om treenigheten. Om hur Anden ger oss kraft och följer oss var vi än går.

Diakon Christer Schwartz, i S:t Johannes församling, delar tankar och funderingar under sin promenad vid Vanadislunden i Stockholm.

Diakon Christer Schwartz delar sina tankar i vardagen och ger oss hopp och tröst i den orostid vi lever i.

Diakon Christer Schwartz, i S:t Johannes församling, delar tankar och funderingar i den tid vi nu befinner oss i. Att ställa om, göra annorlunda och att vi ibland behöver ändra lite på oss för att komma vidare.

Med en kort andakt i Stefanskyrkan, ledd av Christer Schwartz, önskar vi i S:t Johannes er alla en riktigt avkopplande Valborgshelg.

Det vi har råkat ut för nu i det här landet och i hela världen och i vår församling är saker och ting som måste väntas ut. Diakon Christer Schwartz håller andakt i Stefanskyrkan, Stockholm. Vi ber för världen, för Sverige och för S:t Johannes församling.

Vi tänder ljus och ber i orostider. Diakon Christer Schwartz håller andakt i Stefanskyrkan, Stockholm. Vi ber för världen, för Sverige och för S:t Johannes församling.