Foto: Karin Drevelius

Häljarps församling

Möjligheternas plats finns i Häljarps församling.

Församlingsexpeditionen

Den 2-3 september är expeditionen stängd på grund av utbildning.

Dags att fixa parkeringen

Landskrona stad kommer, med start v35, att påbörja arbetet med parkeringen utanför församlingshemmet i Asmundtorp. Detta är ett samarbete med församlingen. Arbetet kommer att pågå till vecka 41 (enligt plan). Under dessa veckor är parkeringen stängd.

Grillkväll 5 september – Häljarps församlingsgård

Den 5 september kl 18–20 bjuder vi på gemenskap, grillat och musik. En gemensam kväll för unga och gamla, stor och liten. Kom som du är, ensam eller tillsammans med kompisar, grannar eller barn och barnbarn. Kvällen är gratis!

Lunds domkyrka sticker upp bakom några buskar.

Utflykt till Lund

Busstur för alla, stora som små den 17 september. Våra stopp blir Domkyrkan och Kulturen. I utflykten ingår två guidade turer.

Organist 100 %

Vi söker dig som vill vara med och utveckla församlingens musikaliska verksamhet.

Nyhetsbrev!

Vill du ha information från oss i din telefon, läsplatta eller dator? Vi kommer att bygga upp ett nyhetsbrev som planeras att publiceras varje månad. Här finns gudstjänster, konserter, soppluncher och annat som vi gärna vill berätta om. Maila ditt namn och e-postadress till karin.drevelius@svenskakyrkan.se så sätter vi upp dig på distributionslistan.

Öppen kyrka i Asmundtorp

Välkommen till bön, ljuständning och samtal på fredagar kl. 14-16. Vid förrättningar i kyrkan är den dock stängd. Håll utkik efter "öppetskylten".

Stöd till Gaza

Act Svenska kyrkans partner är på plats i Gaza och står redo med förnödenheter. Vi bidrar också med psykosocialt stöd till drabbade i både Israel och Palestina. Din gåva behövs!

Ge en gåva till katastrofinsatser
Ung kvinna sitter i en rottinggunga.

Tankar inför helgen

"Signe tittade upp mot den vackra altartavlan. Jo, hon trodde nog på Gud ändå. Att hon inte var ensam utan att det fanns något mer, något större. Men sedan var det alla de där detaljerna." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

En kvinna står utomhus och spelar gitarr för en grupp barn.

Anledningar att vara medlem

De flesta kommer ibland i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst. Oavsett när ska mötet med kyrkan stärka och ge hopp. Du som medlem gör det möjligt!

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.