Foto: Marcs foto

Här kan du ansöka om medlemskap i Svenska kyrkan och Engelbrekts församling.

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan Sveriges största medlemsorganisation. Svenska kyrkan gör skillnad i människors liv, både här i Engelbrekts församling och i hela världen.

När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i.

Du kan antingen besöka oss för att ansöka om medlemskap eller fylla i formuläret nedan. När du har skickat in din ansökan kommer du att få en bekräftelse till din e-post. Vi kontrollerar att alla uppgifter stämmer och skickar en slutlig bekräftelse om ditt nya medlemskap.

Välj ett av nedanstående alternativ:

Församlingsinstruktion

Visionen är att göra Kristus synlig och uppdraget är att all verksamhet i församlingen ska utgå från det i kyrkoordningen definierade uppdraget att ”fira gudstjänst, bedriva undervisning samt utöva diakoni och mission”.

Volontär

Tillsammans bygger vi kyrka! Är du intresserad av att engagera dig som volontär i Engelbrekts församling?