Foto: Bromma församling

Kvarterskyrkan Mariehäll

Bällstavägen 44

Hösten 2015 öppnade Bromma församling Kvarterskyrkan Mariehäll. I dag är den en mötesplats för bland annat föräldralediga och seniorer. Här finns en mindre kyrkdel och en gemenskapsdel. Kvarterskyrkan Mariehäll ligger i hörnet Bällstavägen/Tappvägen.

Kvarterskyrkan Mariehäll

Adress: Bällstavägen 44, Bromma.

Öppet: När vi har verksamhet i lokalerna (se kalender).

Max antal personer i kyrkan: 30 (inklusive personal).

Hitta hit med kollektivtrafik: Med kollektivtrafik tar du dig lättast till Kvarterskyrkan Mariehäll med buss 113 från Islandstorget eller Sundbyberg C. Hållplatsen du kliver av på heter Mariehällskyrkan.

Hitta hit med bil: Från rondellen vid Brommaplan svänger du in på Kvarnbäcksvägen, sen tar du vänster in på Ulvsundavägen, höger in på Karlbodavägen och vänster in på Bällstavägen.

Kalender Kvarterskyrkan Mariehäll

Öppna förskolan i Annedal

På vardagar träffas daglediga föräldrar och barn i Annedal (Kvarterskyrkan Mariehäll). OBS! STÄNGT 1/5, STÄNGT 9/5, STÄNGT 10/5.

Miniorer i Mariehäll

En grupp för dig som går i årskurs 1–3 och vill leka, pyssla och upptäcka Bibeln. Vi träffas måndagar kl. 15.00–17.00.

Seniorträff i Mariehäll på torsdagar

En mötesplats på torsdagseftermiddagar, kl 13-16, för dig som är senior och ledig dagtid. Vi ses i Kvarterskyrkan Mariehäll för att fika och träffa andra. Välkommen!