Verksamheter i Glöstorpskyrkan

Här kan du ta del av verksamheter som sker i Glöstorpskyrkan - både för barn och vuxna och både på dag- och kvällstid.

En bebis ligger på en filt på golvet.

Babymassage

För förälder med baby 1-9 månader. Kärleksfull beröring som stärker banden mellan dig och ditt barn. Ons 2024 09.30, Glöstorpskyrkan. Fem onsdagar, anmälan krävs.

Några äldre personer sitter och skrattar tillsammans vid ett bord.

Berättarcafé

Vi dricker kaffe tillsammans och pratar om både stort och smått. Kyrkan är öppen för ljuständning och en stunds stillhet eller bön. Ons 2024 10.00, Glöstorpskyrkan. Anmälan krävs.

Glöstorpskören

Glöstorpskören vänder sig till dig mitt i livet, som vill ha en stunds livskvalité och energipåfyllnad. Vi sjunger varierade sånger i olika stilar utifrån årstiderna. Vi arbetar med att utveckla vår sångteknink. Även du som är nybörjare är varmt välkommen.

Tuve Sånggrupp

Tuve Sånggrupp riktar sig till sångglada pensionärer och daglediga. Välkommen med du också! Vi sjunger moderna sånger och visor. Vi tränar sångteknik, där även den ovane kan hänga med. Vi har en härlig och glad fikagemenskap varje gång vi träffas. Vi uppträder regelbundet i Glöstorpskyrkan.

En man sitter och samtalar med en några andra över en kopp kaffe.

Leva-vidare-grupp i Glöstorpskyrkan

Du som mist en närstående, inbjuds till samtal och gemenskap. Fem tillfällen. Tis 2024 14.00, Glöstorpskyrkan. Anmälan krävs.

Småstjärnorna i Glöstorpskyrkan

Kör för dig som är 6-9 år. Vi varvar lek med roliga sånger. Ibland uppträder vi i Glöstorpskyrkan vid familjegudstjänster. Ons 2024 15.00, Glöstorpskyrkan. Anmälan krävs.

Musikmedverkan

Ensembler/Musikmedverkan

För dig som vill vara med och bidra med instrumentalspel eller sång i församlingens gudstjänster, enskilt eller i grupp.