Foto: Julia Högefjord Åslund

Brunnsbokyrkan

Din kyrka på Brunnsbotorget. En central kyrka - mitt i livet. På denna sida kan du ta del av det som sker i Brunnsbokyrkan: gudstjänster, körer, kurser och grupper.

Kommande evenemang

One with them

OBS! Nytt datum. One with them är nationella bönesamlingar för den förföljda kyrkan med berättelser, reportage, sånger och bön. Digital sändning från Open Doors.

Passionsmeditation

Kvällarna i Stilla veckan stannar vi upp inför evangeliets berättelse om dagarna före Jesu korsfästelse. Meditationen varvas med passionstidens psalmer.

Påskdagen i Brunnsbo

Påskdagsgemenskap i Brunnsbo – gudstjänst och påskmåltid! Kom och fira påskdagen tillsammans.

Emmausvandringar på annandagpåsk / Emmauskävely!

Välkommen att följa med på en Emmausvandring, vi stannar till på olika ställen längst vägen för att lyssna till texter och reflektera tillsammans. Tervetuloa mukaan Emmaus matkalle 1/4. Aloitamme Glöstorpin kirkolla 12.30 ja kävelemme Tuven kirkolle.

Filmkväll och samtal: The Chosen

Tillsammans ser vi på ett avsnitt ur den banbrytande serien The chosen - ett historiskt drama som baseras på Jesu liv, sett genom ögonen på dem som kände honom. Efter avsnittet har vi ett samtal om det vi sett.

Vill du ge en gåva till söndagens kollekt?

Swisha valfri summa till swishnummer 1230398818 eller skanna QR-koden i swish-appen.

Läs mer och kontakta oss!

Verksamheter i Brunnsbokyrkan

Här kan du ta del av verksamheter som sker i Brunnsbokyrkan - både för barn och vuxna och både på dag- och kvällstid.

Om Brunnsbokyrkan

Ett genomgående tema för Brunnsbokyrkan är "vandring". På denna sida kan du ta del av Brunnsbokyrkans historia, bilder och gå en virtuell vandring genom kyrkan.

Det är vi som jobbar på Backa pastorat, välkommen att kontakta oss!

Boka dop och bröllop!

Boka dop online

Här kan du via webben hitta lediga doptider i Backa kyrka, Brunnsbokyrkan, Kärra kyrka, Säve kyrka och Tuve kyrka. Om du har en förfrågan gällande någon av pastoratets övriga kyrkor är du välkommen att kontakta oss via telefon, 031-17 98 00.

Boka vigsel online

Här kan du via webben hitta lediga vigseltider i Backa kyrka, Brunnsbokyrkan, Kärra kyrka, Säve kyrka och Tuve kyrka. Om du har en förfrågan gällande någon av pastoratets övriga kyrkor är du välkommen att kontakta oss via telefon, 031-17 98 00.